Cream Cheese Brownies

publicerat 2015-09-24 klockan 14:15:58

Bakar väldigt mycket på fritiden som jag nästan aldrig publicerar här. Tänkte börja lägga upp bilder och även recept på det jag gör! Igårkväll testade jag att baka Cream cheese brownies, dom blev väldigt krämiga och smakrika, mycket över förväntan!


Ingredienser

200g smör, 250g mörk blockchoklad, 4dl strösocker, 2½dl vetemjöl, 1½tsk bakpulver, 1msk snabbkaffepulver, 1msk vaniljsocker, 4 ägg.

Cream Cheese

200g philadelphiaost, ½dl florsocker, 1 äggvita

Smält smöret, tillsätt Chokladen och rör om tills det smält. Rör sedan ner sockret och låt svalna lite. Blanda vetemjöl, bakpulver, kaffepulver och vaniljsocker. Rör ner chokladsmeten, tillsätt äggen och rör om. Häll smeten i en bakplåtsklädd långpanna.

Blanda philadelphiaosten, florsocker och äggvia. Häll ut blandningen över chokladsmeten och dra runt med en tandpetare för att göra en marmorering.

Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 40 minuter.

 


Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Ser gott ut

2015-09-24 @ 14:41:39
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

2015-09-24 @ 19:37:39
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback